The optimal time-lag for media’s third-level agenda-setting effect / Medyanın üçüncü aşama gündem belirleme etkisi için en uygun zaman aralığı

 Proje verilerimizden hareketle hazırladığımız "The optimal time-lag for media’s third-level  agenda-setting effect  / Medyanın üçüncü aşama gündem belirleme etkisi için en  uygun zaman aralığı" başlıklı İngilizce makalemiz, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinin akademik dergisi Connectist'te yayımlandı. 

Makalenin Türkçe özeti şöyle:

Üçüncü Aşama (Ağ) Gündem Belirleme araştırmalarında, bireylerin zihnindeki konu ya da kişiler hakkındaki düşünce bağlantılarıyla medya içeriklerindeki bağlantılar arasındaki benzerlik sorgulanmaktadır. Bu araştırma alanındaki önemli sorulardan biri de bir konunun medya gündemindeki önemlilik düzeyinin o konunun kamu gündemindeki önemlilik düzeyini optimum seviyede belirleyebilmesi için gereken sürenin ne olduğudur. Bu çalışmada Yüksel ve arkadaşlarının (2022) verilerinden hareketle, gündemde öne çıkan sekiz konu ele alınmıştır. Medya gündemi ağ bağlantıları içerik analiziyle saptanmıştır. Bunun için en fazla izlenen üç televizyon ana haber bülteni (Fox Ana Haber, Show Ana Haber, ATV Ana Haber), en yüksek tiraja sahip üç gazete (Sözcü, Sabah, Hürriyet) ve yüksek erişime sahip üç internet haber sitesi (ensonhaber.com, mynet.com.tr, milliyet.com.tr) 1 Nisan-30 Eylül 2021 tarihleri arasında takip edilmiştir. Ayrıca kamu zihnindeki bağlantıların ölçümü için 1-15 Temmuz 2021 tarihleri arasında ve 1-15 Ekim 2021 tarihleri arasında, Türkiye nüfusunu temsil edecek şekilde 12 İl’de 2.401 kişilik hane örnekleminde iki ayrı anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bulgular bir konuya ilişkin kamu zihninde medya ağ bağlantılarıyla en yüksek benzerliğin oluşması için gereken sürenin çoğunlukla altı hafta olduğuna işaret etmektedir.

Makalenin tam metnine şu bağlantı üzerinden erişebilirsiniz: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3607881